Powłoki ceramiczne Białystok
Stosowanie powłok ceramicznych zyskuje w Polsce coraz większą popularność. Głównym zadaniem wspomnianych powłok jest zabezpieczenie lakieru samochodowego przed wszelkiego rodzaju czynnikami zewnętrznymi. Chronią one przed przenikaniem promieni UV i utlenianiem, a także wodą i mrozem.
Powłoka ceramiczna, w przeciwieństwie do wosku, jest w stanie ochronić lakier przed drobnymi uszkodzeniami mechanicznymi, np. uderzeniem małych kamieni, zarysowaniem niewielkich gałęzi, czy szponami ptaków. Stanowi również osłonę przed skutkami stosowania soli drogowej. Dzieje się tak za sprawą jej twardości, osiągającej aż do 10H (w skali ołówkowej). Mimo tych zalet, jej grubość to maksymalnie kilka mikronów. Dla zobrazowania grubość lakieru samochodowego wynosi ok. 80-160 mikronów.
Zastosowanie powłoki ceramicznej nadaje lakierowi wysokiego połysku, jednocześnie przedłużając jego trwałość. Głębia lakieru zostaje wydobyta, a on sam zaczyna wyglądać, jakby został oblany szkłem. Powłoka ceramiczna sprawia również, że woda spływa z samochodu dużo szybciej, a to pomaga w utrzymaniu czystości. Ponadto, lakier, na który została nałożona powłoka, jest mniej wrażliwy na zabrudzenia. Nie trzeba zatem odwiedzać myjni tak często, jak przed zastosowaniem powłoki.
Nałożenie powłoki ceramicznej wymaga perfekcyjnego wyczyszczenia pojazdu i w przypadku auta używanego, korekty lakieru. Zapraszamy mieszkańców Białegostoku i okolic do skorzystania z usług profesjonalnego nakładania powłok ceramicznych.
Powłoka ceramiczna na samochód – rodzaje powłok Gtechniq
Nasz salon korzysta z usług Gtechniq. Jest to firma specjalizująca się w produkcji najlepszych jakościowo powłok ceramicznych. W jej ofercie znajdują się specjalistyczne powłoki dla profesjonalistów. Sekcja profesjonalna zawiera:
Crystal Serum Ultra – składa się z elastycznej warstwy podstawowej o twardości 7H oraz twardej warstwy górnej osiągającej twardość 10H. Stanowi zatem lepszą ochronę, aniżeli powłoki 9H. To powłoka, która pozwala na używanie nawet najsilniejszych środków chemicznych. Niestraszne jej również „niespodzianki” pozostawiane przez ptaki. Kombinacja dwóch wspomnianych warstw zapewnia najlepszą ochronę przed czynnikami atmosferycznymi. Powłoka jest odporna na temperatury od -40 do 250°C. Może być nakładana jedynie przez Akredytowanego Detailera Gtechniq. Objęta jest 9-letnią gwarancją.
Crystal Serum Light to powłoka, która jest „lekka” wyłącznie z nazwy. „Light” odnosi się jedynie do łatwości jej zastosowania. W wyniku reakcji chemicznej trwale łączy się z lakierem. Tak, jak poprzedniczka, wytrzymuje temperatury od -40 do 250°C. Jest odporna na agresywne mycie i stwarza na lakierze efekt szkła. Wraz z tą powłoką, rekomenduje się użycie dodatkowej warstwy EXO, czyli ultra trwałej powłoki hybrydowej. Zapewni ona jeszcze lepszy połysk, szybsze mycie karoserii i wolniejsze brudzenie się lakieru.
C1 Crystal Lacquer to powłoka ceramiczna prosta w aplikacji, a mimo to bardzo trwała. Tworzy twardą, krystaliczną warstwę, odporną na drobne zarysowanie i nieprawidłową technikę mycia. Nałożenie jej przez Akredytowanego Detailera Gtechniq przekłada się na 5-letnią gwarancję.
Warto rozważyć skorzystanie z preparatów C4 Permanent Trim oraz C5 Wheel Armour. Pierwszy odpowiada za ceramiczną ochronę części wykonanych z tworzyw sztucznych. Drugi, jak wskazuje producent, stanowi swoistą „zbroję dla felg”.
Jak długo utrzymuje się efekt powłoki ceramicznej na aucie?
Powłoki ceramiczne cechują się dość dużą trwałością. Istotnym czynnikiem wpływającym na ich żywotność jest wybór preparatu. Niebagatelne znaczenie ma również wybór osoby przeprowadzającej zabieg nałożenia powłoki ceramicznej. Wiedza w tym zakresie oraz technika wykonania znacząco wydłużają ten czas. Przyjmuje się, że powłoki są w stanie przetrwać od 3-ech do nawet 10 lat.
Dużą rolę w utrzymaniu efektu uzyskanego dzięki powłoce ceramicznej odgrywa dbałość użytkownika pojazdu. Najlepszy nawet produkt, nałożony perfekcyjne przez profesjonalistę na niewiele się zda, jeśli pojazd będzie zaniedbany. Garażowanie auta, korzystanie z odpowiednich produktów czyszczących, przebieg, czy systematyczne serwisowanie powłoki wpływa na jej żywotność.
Jak zatem dbać o powłokę ceramiczną? Przede wszystkim należy na bieżąco usuwać resztki asfaltu, owady oraz nieszczęsne ptasie odchody. Nie należy korzystać z myjni automatycznych i szczotek na myjniach bezdotykowych. Sprzyja to rysowaniu karoserii i powłoki. Mycie na myjni bezdotykowej należy wykonywać od dołu do góry. Na koniec warto skorzystać z programu nabłyszczającego. Częstotliwość korzystania z myjni po nałożeniu powłoki to oczywiście sprawa indywidualna, zależna od tego, jak często i w jakich warunkach użytkowany jest pojazd. Sugeruje się jednak aby odwiedzać ją regularnie, co najmniej raz na dwa tygodnie.
Kiedy warto wybrać powłokę ceramiczną, a kiedy zabezpieczyć lakier folią?
Wielu kierowców zastanawia się co wybrać, powłokę ceramiczną, czy folię ochronną? Kryterium wyboru stanowią, a jakże, potrzeby i możliwości finansowe użytkownika pojazdu.
Kiedy warto zastosować powłokę ceramiczną? Kiedy zależy nam na bardzo dobrym zabezpieczeni lakieru stosunkowo niewielkim kosztem. Ceny są oczywiście dość mocno zróżnicowane, natomiast wynoszą dużo mniej, aniżeli w przypadku folii ochronnej. Znaczne spowolnienie starzenia się lakieru, efektowny, błyszczący design, lepszy niż z salonu oraz wysoki stopień ochrony przemawiają na korzyść powłoki ceramicznej. Do niewielkich minusów trzeba zaliczyć fakt, że należy odpowiednio o nią dbać, a jej zdjęcie wykonuje się mechanicznie.
Kiedy zdecydować się na folię ochronną? Należy pamiętać, że folia najlepiej sprawdza się na elementach auta najbardziej narażonych na uszkodzenia. Należą do nich m.in. zderzak, lusterka, błotniki, maska, lampy, progi, czy klamki. Pokrywanie folią całego auta jest bardzo kosztowne i rzadko stosowane. Folia zapewnia bardzo wysoki stopień ochrony przed uszkodzeniami mechanicznymi i warunkami atmosferycznymi. Proces jej nakładania jest skomplikowany i składa się z kilku etapów. Najlepiej stosować ją na nowym aucie lub perfekcyjnie przygotowanym lakierze. Zazwyczaj po kilku latach należy ją zdjąć i nałożyć nową.
Najlepszym pomysłem wydaje się zatem położenie folii na przednią część pojazdu i powłoki ceramicznej na pozostałe elementy. To rozwiązanie ekonomiczne, zapewniające jednocześnie skuteczną ochronę samochodu. W przypadku, kiedy folia ochronna stanowi dla nas zbyt duży wydatek, dobrze nałożyć samą powłokę ceramiczną.